Vad ingår i kursen?

2 dagars utbildning med certifierad expert. Dokumentation av kursinnehållet (för att du enkelt skall kunna titta tillbaka när du sitter på ditt kontor igen) samt frukost, lunch och fika ingår. Certifikat för genomförd utbildning utfärdas.

Certifikat

Efter kursen SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics erhåller du ett personligt certifikat som visar att du genomfört en 2-dagars utbildning i onlinemarknadsföring och mätning.

Early bird och 2 eller fler

Spara 1000 kr/person med early bird pris genom att boka senast 3 veckor innan aktuell kursstart. Därefter gäller ordinarie pris. Är ni 2 eller fler som vill gå kursen? Då erhåller ni 10% rabatt per person. Rabatten dras av vid bokning och syns i varukorgen.

Kurslokal

Kurslokalen är alltid centralt placerad, ljus, fräsch och välutrustad med modern teknik. Vi tycker även det är viktigt med riktigt god och näringsriktig mat under konferensdagarna och måltidspaketen innehåller givetvis både förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika.

  • SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics
  • SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics

    1. Vad kommer jag att lära mig?
    2. Innehåll kurs SEO, Digital Marknadsföring och Google Analytics
    3. För vem?
    4. Kurslängd

    Vill du omvandla fler besökare till kunder, veta vilka marknadsaktiviteter som genererar affärer, vad som är effektivt på din webbplats, hur du når ut till just din målgrupp och hur du utifrån strategiska val på bästa sätt optimera din onlinemarknadsföring och digitala närvaro? Ta dina kunskaper inom onlinemarknadsföring till en ny nivå. Lär dig förstå och använda verktygen.

    Vad kommer jag att lära mig under utbildningen?

    Du kommer efter avslutad kurs i SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics att inneha goda praktiska och teoretiska kunskaper i onlinemarknadsföring samt känna till hur du på bästa sätt kan tillämpa den kunskapen i din verksamhet. Du lär dig viktiga faktorer för resultatbaserad Sökmotoroptimering, hur du nyttjar sökmotorernas annonseringsnätverk (ex Google AdWords) samt hur du tar fram strategier för uppföljning, analys och utvärdering med hjälp av webbanalys och Google Analytics. 2-dagars kursen ger dig de bästa förutsättningarna att framgångsrikt själv arbeta vidare med onlinemarknadsföring men du blir även en betydligt kunnigare beställare. Kursen innehåller både teori och praktiska övningar.

    Certifikat och Diplom

    Efter kursen SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics erhåller du ett personligt certifikat som visar att du genomfört en 2-dagars utbildning i onlinemarknadsföring och mätning.

    Innehåll kurs SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics

    Dag 1:

    9.00-9.30 Frukost och registrering

    9.30-12.00 Utbildning
    – Webbens karaktär
    – Digital marknadsföring
    – Sökmotoroptimering SEO
    – Genomgång av viktiga optimeringsparametrar
    – Ranking av webbplatser
    – Webbplatsens tekniska och redaktionella struktur

    12.00-13.00 Lunch

    13.00-14.30 Utbildning
    – Arbetet med och vikten av sökordsanalys
    – Genomgång av verktyg
    – Landningssidor (identifiera, prioritera, optimera)
    – Struktur och URL:er
    – Övningar

    14.30-15.00 Fika

    15.00-17.00 Utbildning
    – Webbanalys och Google Analytics
    – Inställningar och kopplingar
    – Vilka nyckeltal är viktiga och hur ger de tyngd i en analys
    – Hur mäta kampanjer (PPC, banners, länkar, e-post m.m)
    – Analys och mätning

    Dag 2:

    9.00-9.30 Frukost

    9.30-12.00 Utbildning
    – Introduktion till A/B tester
    – Verktygslåda för A/B tester
    – Konverteringsmätning
    – Avanserade segment och filter

    12.00-13.00 Lunch

    13.30-14.30 Utbildning
    – Hur läser sökmotorer som Google webbplatser
    – Anpassa innehåll för besökare och sökmotorer
    – Optimera innehåll
    – Google Search Console
    – Inställning och koppling

    14.30-15.00 Fika

    15.00-16.45 Utbildning
    – Annonsering i sökmotorerna och Google AdWords
    – Kampanjer, struktur, sökord
    – Koppling och utvärdering
    – Strategi för Digital Marknadsföring
    – Övning

    16.45 Avslutning och utdelning av Certifikat för 2 dagars utbildning i SEO, Digital Marknadsföring och Google Analytics

    Kursens mål

    Du kommer efter avslutad kurs i SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics att inneha goda praktiska och teoretiska kunskaper i onlinemarknadsföring samt känna till hur du på bästa sätt kan tillämpa den kunskapen i din verksamhet. Du lär dig viktiga faktorer för resultatbaserad Sökmotoroptimering, hur du nyttjar sökmotorernas annonseringsnätverk (ex Google AdWords) samt hur du tar fram strategier för uppföljning, analys och utvärdering med hjälp av webbanalys och Google Analytics. 2-dagars kursen ger dig de bästa förutsättningarna att framgångsrikt själv arbeta vidare med onlinemarknadsföring men du blir även en betydligt kunnigare beställare.

    För vem passar utbildningen?

    Kursen riktar sig till dig som vill ta ett större grepp om din kunskap kring SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics. Du vill ha bred kunskap kring vad som är aktuellt just nu samt råd och tips för att framgångsrikt kunna arbeta vidare med strategisk onlinemarknadsföring. Inga förkunskaper krävs. Du arbetar sannolikt som:
    – Marknadsförare
    – Försäljningsansvarig
    – Webbredaktör
    – Kommunikatör
    – Webbstrateg
    – Webbansvarig
    – Inhouse SEO:are
    – Webbanalytiker

    Kursens längd

    2 dagar