Öka din klickfrekvens med AdWords Pristillägg

Marika Sjöberg - Technical manager/Project manager
0702084354
marika.sjoberg@sesnordic.se

Annonstillägg i Google AdWords är något som vi i princip alltid rekommenderar våra kunder då det hjälper att förbättra resultatet på annonserna i och med att användarna får mer relevant, intressant information vilket i sin tur oftast ökar klickfrekvensen. Annonstillägg är extra information som kan visas tillsammans med dina annonser och dessa kostar inget extra att använda. Vanliga annonstillägg är t.ex. adress, telefonnummer och webbplatslänkar men nu finns det även möjlighet att lägga till prisinformation med nya pristillägget.

Hur visas det nya pristillägget?

AdWords pristillägg består av en rubrik, beskrivning samt pris som kan formateras på lite olika sätt (från/till, per månad/dag osv). Det går även att lägga in specifika URL:er för varje val i tillägget. I bilden nedan visas ett exempel på hur en annons med pristillägg kan se ut.

 

 

Hur lägger jag till pristillägg?

Pristillägget finns som val bland de övriga tilläggen under fliken Annonstillägg -> Visa Pristillägg. För att lägga till ett nytt så klickar ni på knappen + Tillägg, väljer den kampanj som tillägget ska visas för och klickar på Klart samt + Nytt pristillägg för att få upp rutan som visas i bilden nedan.

 

 

Välj aktuellt språk och valuta samt typ av tillägg och ifall priset är ett från/till pris. Typen kan vara t.ex. olika varumärken, händelser, platser och produktkategorier. Om ni är osäker så prova välja några olika typer och se i exemplet som visas vilket som passar in bäst i just er situation. Typen kommer vara aktuell när tillägget granskas för att se så att informationen som är angiven för varje rad är godkänd.

På raderna under så läggs de olika priserna till med rubrik, beskrivning, pris, typ av pris t.ex. per dag eller per månad samt webbadress och ev. mobilwebbadress. Både rubrik och beskrivning kan vara 25 tecken långa vardera och det går att lägga till 8 rader i ett tillägg. Tänk på att utforma rubrikerna och beskrivningarna så tydligt som möjligt (gärna kortfattat då de kan kortas ned på vissa enheter) samt att de bör tillföra relevant information.

Sedan är det bara att spara tillägget och köra igång!

Behöver du hjälp med Google Adwords? Kontakta oss på 0940-125 55!

Har du frågor? Kontakta oss!

Vill du ha en gratis rankingrapport?