Produktmarknadsföring

Google Shopping och PLA är en utveckling av Googles sökordsannonser där användaren har möjlighet att jämföra till exempel pris direkt i sökresultatet. De kunder som söker efter er produkt kan redan vid första anblick göra en bedömning och sedan aktivt välja att läsa mer om produkten. Om ni vill öka er trafik, stärka varumärket och öka er försäljning är detta verktyget för er.

Bred exponering

Genom att välja att annonsera i Google Shopping ökar er exponering i sökresultatet. Flera annonser kan visas efter varandra i sökresultatet i samma sökning. Använder ni er dessutom av Google AdWords Textannonsering och arbetar effektivt med SEO finns stora möjligheter att verkligen ta plats. Beroende på relevans finns stora möjligheter att alla tre visas samtidigt.

Resultat

Vi hjälper er att lyckas med era produktannonser. Beroende på ert företags behov och förutsättningar skapar vi annonser som genererar och levererar.  För att uppnå önskat resultat kan vi även skräddarsy annonser för specifika önskemål och kampanjer. Annonser med hög kvalitet premieras av Google och kan innebära fler visningar till lägre kostnad. Vår erfarenhet inom detta är er trygghet.

Leverans

Vi sätter upp ett Merchant Centerkonto och kopplar upp era produkter till detta. Genom våra analysmetoder kan vi se exakt hur många klick en annons genererar, hur många sidvisningar annonsen ger och givetvis hur många som väljer att slutföra köpet av den produkt som marknadsförs. Utifrån dessa förutsättningar uppdateras och ändras utformningen på annonserna för mest effektivt resultat.

Få fler och mer köpbenägna kunder till din webbplats.

Produktannonsering med Google Shopping ökar dina möjligheter till genomförda affärer. Genom dessa annonser ser kunden bild, pris och webbplats samt mycket mer. De har redan gjort en jämförelse med andra produkter så när de sedan väljer att klicka sig in på din ökar dina chanser till köp av aktuell produkt. De är mycket närmare slutmålet i försäljningsprocessen än en genomsnittlig besökare.

Bara genom att synas i Google shopping ökar även din besöksstatisk markant. Att dina produkter, ditt varumärke, din webbplats syns både i text och bild ger en signifikant högre klickfrekvens. Precis som med Google AdWords betalar du per klick ( CPC ).

Vid varje samarbete med oss på SESNordic tilldelas ni en personlig kontakt som följer er och tar ansvar genom hela kampanjen från sökordsanalys till uppföljning och rapportering. Ni får konkreta förslag till förbättringar och ser till att ni når bästa resultat med er marknadsföring.

Ni äger ert Google AdWords konto – alla annonser och kampanjer tillhör er.

SESNordic är certifierade i Google AdWords och är även Google Partner. Ni kan känna er trygga med att vi vet vad vi gör.