Etisk Sökmotoroptimering – SEO

Dags att börja ta plats?

Sökmotoroptimering med RESULTAT

Sökmotoroptimering har under åren förändrats och vi har gladeligen följt med. Sökmotoroptimering handlar inte om att placera taggar i kod eller hålla ett visst antal tecken i brödtexten. All digital kommunikation blir förr eller senare sökbar och sökmotoroptimering bör därför, för bästa resultat, integreras i företagets interna organisation.

Sökmotorerna har dessutom den absolut största potentialen för att driva trafik till din webbplats varpå det är oerhört viktigt att på ett professionellt sätt listas i den organiska resultatlistan men också i nyhetssök, bildsök, youtube m.m.

Vi hjälper dig med allt detta!

Vad är sökmotoroptimering (SEO)?

  1. Sökmotoroptimering innebär: Att webbplatsen optimeras för sökmotorerna för att ge höga placeringar samt kvalitativa och representativa träffresultat i sökmotorernas resultatlistor. Webbplatsen anpassas till att optimalt följa sökmotorernas algoritmer och föränderliga regler.
  2. Sökmotoroptimering innebär: Att integrera universal search, såsom exempelvis att optimera pressreleaser, videos, bilder, kartor, sociala medier m.m, och genom detta då utnyttja ytterligare möjligheter till kvalitativ ranking i sökmotorerna. Kvalitativ SEO.

Sökmotoroptimering handlar idag väldigt mycket om att fånga besökarens intresse och att möta upparbetade förväntningar.

För mer information läs gärna artikel där Rebecca Hansson, VD, reder ut begreppen för etisk Sökmotoroptimering SEO, Sökstrategier och Sökoptimering. Här får du svar på vad begreppen betyder och innebär samt vad den anlitade SEO byrån rent praktisk gör vid etisk Sökmotoroptimering.

Hur arbetar SESNordic med SEO?

Stort fokus läggs på kunskapsöverföring inom Sökmotoroptimering för att på bästa sätt kunna arbeta långsiktigt med våra kunder. Vi arbetar för ordentliga resultat i sökmotorerna och transparens i vårt arbete är en självklarhet.
SESNordic delar in sökmotoroptimering i tre större huvudgrupper:

  • Teknisk sökmotoroptimering
    • handlar om att optimera webbplatsen så att sökmotorerna lättare kan spindla och indexera innehållet. Här arbetar vi med exempelvis kodstruktur, navigering, bildnamn, duplicerat innehåll, felhantering, genomgång av script, URL struktur, crawlability och hantering av robots.txt fil.
  • Redaktionell sökmotoroptimering
    • handlar om att skapa relevant, bra och målgruppsanpassat innehåll samt att hjälpa sökmotorerna att hitta dit. Här arbetar vi med exempelvis sökordsanalyser, presentationen av webbplatsens sidor i Googles sökresultat samt optimering av varje enskild målsida för sökord de bör vara synliga för samt för att driva in besökaren rätt.
  • Extern och intern länkstrategi
    • handlar om att öka tillgängligheten till webbplatsen både för sökrobotar och besökare. Vi lägger stor vikt vid relevans och att länkarna ska vara kvalitativa. SESNordic arbetar uteslutande enligt de riktlinjer och practises som gäller. Länkstrategin handlar även om den interna länkningen. Här arbetar vi för att underlätta för besökaren att klicka sig fram genom webbplatsen via interna länkar.

De tre huvudgrupperna (Teknisk SEO, Redaktionell SEO samt Länkstrategi) delas i sin tur in i en mängd olika moment och analyser. Alla är lika betydelsefulla för att få kontinuerligt höga, kvalitativa och representativa träffar i sökmotorerna.

Det finns inga färdiga lösningar för Sökmotoroptimering och sök. Samtliga projekt arbetas fram utifrån nuläge, behov och förutsättning och här presenterar vi en skräddarsydd tjänst inom SEO för bästa resultat.

Leverans och genomförande

Leverans och genomförande av Sökmotoroptimering av SESNordic sker antingen genom att vi tillsammans med ert interna webteam implementerar på site och sköter externa kontakter. Vi kan även ta fram utförliga strategidokument (med analyser och handlingsplaner) för er att arbeta utifrån.

Ansvarig projektledare utses alltid och denne driver projektet SEO från start till måluppföljning och är er personliga kontakt. Varje projekt påbörjas med ett uppstartsmöte där vi tillsammans sätter upp realistiska och mätbara mål. Vanliga mål är exempelvis ökad försäljning, ökade konverteringar generellt eller från vissa källor, ökning av kvalitativ och relevant trafik och högre placeringar i Google.

Genomgång av Google Analytics ingår alltid för analys och resultatuppföljning i våra lösningar inom sökmotoroptimering.

Resultat- och uppföljningsmöten är givetvis en mycket viktig del i processen. Vi levererar återkommande statistik över utvecklingen i sökmotorernas resultatlistor, inte bara för er egen webbplats, utan också för konkurrenter om så önskas. Första uppföljningsmötet bokas upp redan vid uppstartsmötet. Därefter bokar vi löpande in möten för att gå igenom projektet.

Genom dialog, kommunikation och nära samarbete når vi RESULTAT!

Kontakta oss så berättar vi mer kring Sökmotoroptimering SEO

Kostnadsfri offert över hur vi kan hjälpa dig med Sökmotoroptimering?

Länkar och tips på bra verktyg för Sökmotoroptimering (ex. verktyg för att se hur många som söker i Google på era sökord och sökfraser)

Mer om etisk sökmotoroptimering och sökstrategier


Tveka inte att dela med dig av innehållet om du tycker det är intressant!
Kontakta oss

Vi är inte inne just nu men skicka oss ett meddelande så återkommer vi!

Välkommen, frågor, funderingar, bekymmer? Vi hjälper dig gärna

tryck ENTER för att skicka...