Lucka 18 – Internet & Annonsering på Sociala medier

Lucka 18 – Internet & Annonsering på Sociala medier

Internet & Sociala medier för företag

Internets utveckling är och har varit enorm. Vi blir ett allt mer digitaliserat folk som använder internet en stor del av vår vakna tid och internetpenetrationen i Sverige är hög, 93 % av svenskarna har tillgång till internet, varje dag.

Många av oss använder sociala medier. Där har idag många av oss i stort sett hela sitt kontaktnät och sociala medier är definitivt en plattform att synas på för företag. Det är människorna som är där vi vill nå. Att på olika sätt och genom anpassat medieformat närvara i social kanaler med sitt företag är som ni förstår en mycket viktig del i den digitala marknadsföring.

Vilka kanaler bör jag välja och Hur ska annonserna utformas efter de olika plattformerna? 

Här behöver du ta fram statistik över vilka kanaler som är relevanta för din målgrupp.

Snapchat, Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin, hur ska du hitta rätt för ditt företag? Statistik, analys och utvärdering är svaret.

Exempelvis: Så gott som alla under 25 år använder Youtube idag, rörliga bilder och att kunna lyssna på innehållet är i dag i det närmaste en självklarhet. Är din målgrupp under 25 år kan Youtube vara en passande kanal för ditt företag.

Och om din hemsida inte har något analysverktyg som ex Google Analytics rekommenderar vi att du implementerar det.

Vill du veta mer eller få hjälp? Varmt Välkommen att kontakta oss!

Har du frågor? Kontakta oss!