Vad ingår i kursen?

2 dagars utbildning med certifierad expert. Dokumentation av kursinnehållet (för att du enkelt skall kunna titta tillbaka när du sitter på ditt kontor igen). Certifikat för genomförd utbildning utfärdas.

Certifikat

Efter kursen SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics erhåller du ett personligt certifikat som visar att du genomfört en 2-dagars utbildning i onlinemarknadsföring och mätning.

2 eller fler

Är ni 2 eller fler som vill gå på kursen? Då erhåller ni 10% rabatt. Rabatten dras av på fakturan / i kassan.

Kurslokal

Du deltar tryggt och säkert via Zoom. Kursledaren befinner sig i en ljus lokal med toppmodern teknik och inga störningsmoment. Ladda gärna upp med vatten och ett fruktfat 🙂

SEO, Google Analytics & digital marknadsföring

14 - 15 dec
Heldag 09.00 - 16.30
Online
15,900.00 SEK

SEO, Google Analytics & digital marknadsföring

10 - 11 feb
Heldag 09.00 - 16.30
Online
15,900.00 SEK

SEO, Google Analytics & digital marknadsföring

14 - 15 apr
Heldag 09.00 - 16.30
Online
15,900.00 SEK
Inget evenemang hittades!
  • SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics
  • SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics

    1. Vad kommer jag att lära mig?
    2. Innehåll kurs SEO, Digital Marknadsföring och Google Analytics
    3. För vem?
    4. Kurslängd

    Vill du omvandla fler besökare till kunder, veta vilka marknadsaktiviteter som genererar affärer, vad som är effektivt på din webbplats, hur du når ut till just din målgrupp och hur du utifrån strategiska val på bästa sätt optimera din onlinemarknadsföring och digitala närvaro? Ta dina kunskaper inom onlinemarknadsföring till en ny nivå. Lär dig förstå och använda verktygen.

     

    Vad kommer jag att lära mig under utbildningen?

    Du kommer efter avslutad kurs i SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics att inneha goda praktiska och teoretiska kunskaper i onlinemarknadsföring samt känna till hur du på bästa sätt kan tillämpa den kunskapen i din verksamhet. Du lär dig viktiga faktorer för resultatbaserad Sökmotoroptimering, hur du nyttjar sökmotorernas annonseringsnätverk (ex Google AdWords) samt hur du tar fram strategier för uppföljning, analys och utvärdering med hjälp av webbanalys och Google Analytics. 2-dagars kursen ger dig de bästa förutsättningarna att framgångsrikt själv arbeta vidare med onlinemarknadsföring men du blir även en betydligt kunnigare beställare. Kursen innehåller både teori och praktiska övningar.

     

    Certifikat och Diplom

    Efter kursen SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics erhåller du ett personligt certifikat som visar att du genomfört en 2-dagars utbildning i onlinemarknadsföring och mätning.

     

    Innehåll kurs SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics

    Dag 1:

    09.00 Välkommen och introduktion
    – Introduktion till kursen
    – Mål, syfte och upplägg

    09.30 Utbildning
    – Webbens karaktär
    – Digital marknadsföring
    – Sökmotoroptimering SEO
    – Genomgång av viktiga optimeringsparametrar
    – Ranking av webbplatser
    – Webbplatsens tekniska och redaktionella struktur

    12.00 Lunch

    13.00 Utbildning
    – Arbetet med och vikten av sökordsanalys
    – Genomgång av verktyg
    – Landningssidor (identifiera, prioritera, optimera)
    – Struktur och URL:er
    – Övningar

    14.30 Fika

    15.00 Utbildning
    – Webbanalys och Google Analytics
    – Inställningar och kopplingar
    – Vilka nyckeltal är viktiga och hur ger de tyngd i en analys
    – Hur mäta kampanjer (PPC, banners, länkar, e-post m.m)
    – Analys och mätning

    17.00 Avslut dag 1

    Dag 2:

    09.00 Utbildning
    – Introduktion till A/B tester
    – Verktygslåda för A/B tester
    – Konverteringsmätning
    – Avanserade segment och filter

    12.00 Lunch

    13.30 Utbildning
    – Hur läser sökmotorer som Google webbplatser
    – Anpassa innehåll för besökare och sökmotorer
    – Optimera innehåll
    – Google Search Console
    – Inställning och koppling

    14.30 Kaffe

    15.00 Utbildning
    – Annonsering i sökmotorerna och Google AdWords
    – Kampanjer, struktur, sökord
    – Koppling och utvärdering
    – Strategi för Digital Marknadsföring
    – Övning

    16.45 Avslutning och utdelning av Certifikat för 2 dagars utbildning i SEO, Digital Marknadsföring och Google Analytics

    Kursens mål

    Du kommer efter avslutad kurs i SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics att inneha goda praktiska och teoretiska kunskaper i onlinemarknadsföring samt känna till hur du på bästa sätt kan tillämpa den kunskapen i din verksamhet. Du lär dig viktiga faktorer för resultatbaserad Sökmotoroptimering, hur du nyttjar sökmotorernas annonseringsnätverk (ex Google Ads) samt hur du tar fram strategier för uppföljning, analys och utvärdering med hjälp av webbanalys och Google Analytics. 2-dagars kursen ger dig de bästa förutsättningarna att framgångsrikt själv arbeta vidare med onlinemarknadsföring men du blir även en betydligt kunnigare beställare.

     

    För vem passar utbildningen?

    Kursen riktar sig till dig som vill ta ett större grepp om din kunskap kring SEO, Digital marknadsföring och Google Analytics. Du vill ha bred kunskap kring vad som är aktuellt just nu samt råd och tips för att framgångsrikt kunna arbeta vidare med strategisk onlinemarknadsföring. Inga förkunskaper krävs. Du arbetar sannolikt som:
    – Marknadsförare
    – Försäljningsansvarig
    – Webbredaktör
    – Kommunikatör
    – Webbstrateg
    – Webbansvarig
    – Inhouse SEO:are
    – Webbanalytiker

     

    Kursens längd

    2 dagar

    Kursledare


    Rebecca Hansson

    Rebecca är grundare och VD på sökbyrån SESNordic där hon är rådgivare och konsult åt några av Nordens snabbast växande bolag. Rebecca Hansson har arbetat med sök sedan 2004, är certifierad i Google Ads, Google Analytics samt SEO och är en mycket uppskattad föreläsare och utbildningshållare både i Sverige och internationellt. Rebecca har genom åren bland annat utbildat åt Google, talat på SMX Advanced både i Sverige och Europa, utbildat 100-tals företag och samlat på sig 1000-tals utbildningstimmar.

    Sagt om Rebecca som utbildningshållare:

    Riktigt duktig som föreläsare och härligt att hon vågar vara sig själv!
    Så engagerad och bra kunskapsöverföring
    Mycket kunskap bakom!

    Vanliga frågor kring våra nya distansutbildningar

    Är innehållet desamma även om det är en distanskurs?

    Ja, innehållet är desamma. Kursledaren kommer att guida dig igenom de olika momenten just som vid fysiska utbildningar.

    Krävs det någon speciell utrustning för mig som deltagare på en distanskurs?

    Du behöver en dator eller platta samt internetuppkoppling. Vi använder tjänsten Zoom och länk till mötet skickas till din epost i anslutning till mötet. Du behöver inte i förväg installera något program alls. Bara att klicka på länken du får så är du inne i kursen.

    Kommer jag att kunna ställa frågor under dagen till kursledaren?

    Självklart! Du kommer kunna ställa frågor hela dagen och även ha möjlighet att diskutera med dina kurskamrater.

    Några av de företag vi redan utbildat