Artikel med tips på hantering av konton i sociala medier under Corona + Google My Business

Artikel med tips på hantering av konton i sociala medier under Corona + Google My Business

Dök på en artikel med 7 tips för hantering av konton i sociala medier under denna annorlunda tid med Coronavirus och Covid-19. Tycker innehållet var bra och länkar till artikeln här 🙂 (Om länkars betydelse för SEO och hur länkar ska hanteras).

Sunda åsikter och 7 bra tips även jag står bakom.

Det jag vill tillägga är Google My Business

Om ditt företag påverkas av covid-19 bör du uppdatera din profil i Google My Business så att dina kunder får den mest korrekta informationen. Du kan ge kunderna aktuell information om ditt företag, till exempel följande:

  • Dina aktuella öppettider
  • Om det förekommer förseningar för dina tjänster
  • Extra tjänster som du tillhandahåller
  • Markera ditt företag som Tillfälligt stängt på Google.

Uppdateringarna visas i din företagsprofil på Google Sök och Maps.

Om du markerar ditt företag som tillfälligt stängt så påverkar det inte sökrankningen. Företaget behandlas på liknande sätt som öppna företag. Företag som erbjuder avhämtning eller hemkörning ska inte märka företaget som tillfälligt stängt, eftersom dessa tjänster då inte syns på Google.

Undrar du över något eller behöver du hjälp att uppdatera Google My Business? Tveka inte att kontakta oss!

Har du frågor? Kontakta oss!