Bing Ads blir Microsoft Advertising

Nu skiftar Bing Ads till att bli Microsoft Advertising och fokus betonas på personalisering och AI

It’s a simple shift because our clients and partners already know us as Microsoft, and many are already tapping into our new advertising products that go above and beyond search, such as the Microsoft Audience Network. You’ll see the change start today as BingAds.com becomes MicrosoftAdvertising.com.“, skriver Rik van der Kooi, Corporate VP for Microsoft Advertising, i ett blogginlägg.

Varför är detta viktigt att veta?

Microsoft har meddelat förändringar i form av implementerade produktförbättringar, inklusive synliga visningar, bilduppladdning och uppdateringar av hanteringsverktyg för att göra hantering av bilder enklare.

Under nästa år introduceras ytterligare produkter och tjänster med inbyggd AI-funktionalitet och mer kopplade till annonsörens data och företag.

Ungefär som då Google förra året ändrade från AdWords till Ads för att bl.a. betona plattformens stöd av många olika annonsformat (text, shopping, display, video, annonsering i appar i kanaler som Sök, Youtube, Gmail, Google Maps, Displaynätverket, samt partnerwebbplatser och appar) gör nu Microsoft en liknande resa, säger Rebecca Hansson, VD SESNordic.

Nu väntar jag och ser fram emot lansering av nya Sponsored Products även i Sverige, avslutar Rebecca.

Mer om skiftet Bing Ads till Microsoft Advertising (Microsoft blogg)

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om Microsoft Advertising? Tveka inte att kontakta oss. Ni kanske vill att vi tittar igenom ert befintliga konto och lämnar konkreta förslag till förbättringar? Eller ni kanske vill ha hjälp att komma igång?

Oavsett anledning så är ni välkomna att höra av er! Vi kan detta. Vi arbetar som konsulter inom området och är flitigt anlitade kursledare för Microsofts annonseringsplattform. Givetvis är vi även Certifierade av Microsoft. Välkommen till oss!

Har du frågor? Kontakta oss!