SESNordic utbildar inom digital marknadsföring i samarbete med Google, Digitalakademin och Almi Företagspartner

Fler företag ges möjligheten att gå Digitalakademins utbildningar – Den fysiska utbildningen i Umeå livestreamas till ytterligare nio orter

Utbildningarna kommer att hållas på plats i Umeå och kommer sedan att livestreamas till ytterligare 9 orter där grupperna samlas i lokaler för att gå utbildningen ihop. Vad gällande vilka orter och platser som deltagarna ska samlas på är sammanställt i ett rutnät under utbildningarna.

Digitalakademi inleds med en “mini kickoff” på första utbildningstillfället där ni får träffa lokala Almi, affärscoacher från Möjligheternas Region och den utbildande byrån SESNordic som ger deltagarna en inblick i digitaliseringens möjligheter och sedan håller i den första utbildningen. Programmet följs sedan av ytterligare 3 st utbildningstillfällen med olika teman och SESNordic håller i samtliga moduler. Programmet är helt gratis för alla att delta.

Vi rekommenderar att man går alla 4 utbildningar och därav blir alla deltagare vid anmälan uppskrivna till samtliga tillfällen. Om man inte kan närvara vid någon utbildning kontakta då Karolina Kollenmark-Andersson på: karolina.kollenmark-andersson@almi.se

Mini kickoff och Utbildning 1: Närvaro online

Datum: 11 april  Tid: kl 13:00-16:00

I den första av de fyra modulerna presenteras fördelarna med att ha en närvaro online och du får kunskapen och verktygen för att skapa en hemsida. Oavsett om du skapar en ny hemsida eller om du byter ut din plattform är det viktigt att ha en genomtänkt basstruktur för att undvika problem när företaget växer.
*Modulen omfattar följande verktyg: Google My Business, upprättning av hemsida och CMS, samt webbdesign.

 

Utbildning 2: Få fler kunder

Datum: 24 april Tid: kl 13:00 – 16:00

Hur får du dina besökare att omvandlas till nya kunder? Du tjänar ingenting på att enbart driva trafik till din webbplats, utan på kunder som handlar hos dig. Med några få knep kan du öka omsättningen från din hemsida utan att spendera mer på marknadsföring. Nyckeln är att sätta sig in i hur kunden tänker – det handlar mycket om användarvänlighet.

*Modulen omfattar följande verktyg: Web Analytics, teorier om kundbeteende och användarvänlighet på nätet.

 

Utbildning 3: Driv trafik till din hemsida

Datum: 10 maj  Tid: kl 13:00-16:00

Hur får du besökare till din hemsida? Modul tre granskar ett antal olika online-kanaler och ger dig förståelse för  hur dessa samverkar i kundens köpprocess. Syftet med modulen är att du ska lära dig att driva relevant trafik till  din hemsida.
*Modulen omfattar följande verktyg: Sökmotoroptimering (SEO), marknadsföring via sökmotorer, sociala medier och  mobil marknadsföring.

Utbildning 4: Implementering & utveckling

Datum: 15 maj  Tid: kl 13:00-16:00

I den fjärde och sista modulen kommer du att få en inblick i var och hur ditt företag kan utvecklas ytterligare. Modulen kommer ge dig en uppfattning om hur du kan följa ditt företags framgång. Den fjärde modulen ger dig också en översikt  över samspelet mellan de föregående tre modulerna och visar hur du kan fortsätta att utvecklas när utbildningen är avslutad.

* Modulen omfattar: En genomgång av ämnen såsom digital infrastruktur, sociala medier, e-postmarknadsföring, säkerhet  online och gradvis internationalisering av sidan. 

Anmäl dig till och läs mer om ort och plats för utbildningarna här: https://events.withgoogle.com/digitalakademin-i-umea/registrations/new/

    

Har du frågor? Kontakta oss!

Vill du ha en gratis rankingrapport?